Zdjęcia MMA, Crossfit
Jednym z najczęściej zadawanych mi pytań, jest to jak zacząć przygodę ze sprzętem studyjnym, błyskowym. Dokładniej co kupić na początek, nie wydając oczywiście przy tym grubego hajsu. Nie ma zapewne jednej dobrej odpowiedzi … jednak skłoniło mnie to do przedstawienia kilku podstawowych zestawów błyskających. Coś co z jednej strony pozwoli nam na miłą zabawę w strobing, a z drugiej nie zmusi do zastawienia rodowej zastawy w pobliskim lombardzie.
Dziś pierwszy z zestawów, najbardziej klasyczny dla mnie, bo sam od takiego zaczynałem. Jedno źródło światła, octa, statyw, grid i zwykła ściana, w tym przypadku biała i nierówna (specyfikacja na dole wpisu (nie ściany))…Prezentuję zdjęcia z sesji z Agnieszką Małochą (dziękuję za wyborną współpracę!), gdzie na jednym z etapów zrobiliśmy trochę luźniejszych fotek przy takich właśnie uproszczonych ustawieniach.
Dziś pierwszy z zestawów, najbardziej klasyczny dla mnie, bo sam od takiego zaczynałem. Jedno źródło światła, octa, statyw, grid i zwykła ściana, w tym przypadku biała i nierówna (specyfikacja na dole wpisu (nie ściany))…Prezentuję zdjęcia z sesji z Agnieszką Małochą (dziękuję za wyborną współpracę!), gdzie na jednym z etapów zrobiliśmy trochę luźniejszych fotek przy takich właśnie uproszczonych ustawieniach.
Setup jest oczywiście bardzo prosty. Octa (150cm) ustawiona około 3m metry od modelki pod kątem około 30°-40° i skierowana lekko w dół. Na softbox założony jest grid, aby światło ukierunkować. Pozwoli to uzyskać twardszy cień za modelką, co w tego rodzaju zdjęciach jest bardzo pożądane (przynajmniej przeze mnie).
Poza mocą lampy (tutaj około 1/3) możemy tez odsuwać lub zbliżać cały zestaw od/do modelki. Nie chce nudzić o prawie odwrotności kwadratów, ale praktyczna informacja z tego jest taka, że czym dalej ustawimy źródło światła, tym bardziej równomierną ekspozycję uzyskamy. Może się to przydać np. przy fotografowaniu całej sylwetki.
Poza mocą lampy (tutaj około 1/3) możemy tez odsuwać lub zbliżać cały zestaw od/do modelki. Nie chce nudzić o prawie odwrotności kwadratów, ale praktyczna informacja z tego jest taka, że czym dalej ustawimy źródło światła, tym bardziej równomierną ekspozycję uzyskamy. Może się to przydać np. przy fotografowaniu całej sylwetki.
A propos całej sylwetki jeszcze, jeden przykład przy identycznym setupie i tej samej ścianie. To fragment sesji z Karoliną, której też serdecznie dziękuję za świetną współpracę.
Jak widać, ten prosty zestaw nadaje się także do fotografowania postaci w całej okazałości. Tematu pleneru nie będę dziś poruszał, ale jak pisałem w poprzednim wpisie podobny zestaw sprawdził się doskonale. Do pleneru jednak wrócimy wkrotce.
Zdjęcia wykonane obiektywem 70-200, przy typowych dla mnie ustawieniach studyjnych.
Użyty sprzęt: Lampa MSN-400 / Lampa Digital Pioneer III 400 | Softbox ośmiokątny (szybki montaż) | Grid do octy | Statyw oświetleniowy
Użyty sprzęt: Lampa MSN-400 / Lampa Digital Pioneer III 400 | Softbox ośmiokątny (szybki montaż) | Grid do octy | Statyw oświetleniowy
Podobne wpisy
Jak zwykle nie ma się do czego przyczepić. Bardzo podoba mi się nowy system przedstawiania parametrów zdjęcia!
Fajnie zgrabnie opisane motywuje do działania. No i nowe ukazanie parametrów w dechę!
Z jedną lampą można sporo zdziałać Ostatnio sam focę tylko z jedną lampą. Przynajmniej mniej do noszenia jest 😉
Dzięki.
Ja też bardzo polubiłem ostatnio „one-light’y” ;]
Jak zawsze świetna robota Patryk
Mam pytanko czy mógł byś wrzucić gdzieś surowego RAWa bez obróbki ?
Dzięki
Jedna lampa? Niesamowity efekt!
Carl wyśle Ci link na fb. Pzdr.
Patryk szukałem tego linku na FB ale nie znalazłem, mógł byś go wysłać jeszcze raz ?
Dzięki
hmmm .. no nic wyśle raz jeszcze
a wysyłasz na maila czy na FB ?
Lepsza dobra ściana niż badziewne tło…
święta prawda
Cóż ja mogę napisać…Mistrz po prostu.
czy i ja moglbym usmiechac sie o jakis surowy ‚strzal’ modelki Agnieszki???
Agnieszka bardzo ujmująca
Fajnie to zobrazowałeś(oświetlenie, ustawienia), bardzo dobra robota, pozdrawiam.
Super przeprowadzona sesja zdjęciowa – uzyskałeś fajny efekt. Żałuję, że dopiero dzisiaj znalazłem to miejsce. Jutro zajrzę przed 7 rano i sprawdzę inne wpisy.
Arawn: jos luet esimerkiksi tuon Tiede-lehden artikkelin, huomaat, että tuon todistaminen saattaa olla melkko mahdotonta. Tutkijatkaan eivät nimittäin vielä pysty selvittämään ja testaamaan kaikkia ihmisissä olevia bakteereja ja niiden vaikutuksia. Silti KAIKKIEN TODISTEIDEN VALOSSA, näyttää siltä, että Nooran väittämä pitäisi paikkansa..
podpinam sie pod TOMASZA, też chciałbym zobaczyć surówkę
świetne ! że tak napiszę – grzeczne fotki
Super tłumaczenie. moje pytanie jest następujące. Obie modelki na tej samej ścianie i te same warunki oświetlenia. Jak uzyskałeś na jednym zdjęciu prawie białe tło i ciepłe kolory skóry, przy drugiej modelce tło ucieka już w szarość i wręcz chłodna skóra. Czyżby tylko WB?
To już tylko kwestia obróbki i choćby tak jak wspomniałeś wywołanie przy innych parametrach temperatury.
ok, dzięki i pozdrawiam
Trochę marudzę, ale wróciłem do Twojego wpisu ponownie i jeśli można to też poprosiłbym o surowego rawa z Agnieszką ( lub skąd mogę go pobrać ) Pozdrawiam Wojtek
Bardzo dobrze przedstawiona i opisana cała sprawa. Dużo osobom początkującym się przyda, widać że znasz się na tym co robisz.