Zacznę technicznie. Setup dość typowy dla mnie i tego rodzaju zdjęć. Muszelka – czyli światło główne z góry nad głową modelki pod kątem – tym razem był to softobox 120×80 z lampą DM2 400 nowość z fripers.pl. Jako światło „dolne” użyłem zwyklej białej parasolki ze znaną z ostatnich wpisów lampą Spark-200. Spark na niedużej mocy, aby wypełnił jedynie cienie i nie zdominował kadru.
Dwie kontry w postaci dwóch MSN-500 ze stripami ustawione na 1.8 … czyli nie na zupełne minimum. Zabieg był celowy gdyż chciałem mocniej podkreślić włosy i silnie odseparować Agatę od tła. Na tło tradycyjnie snoot, który generuje miłe gradientowe przejścia i eliminuje konieczność kombinowania z tłem w czasie obrobki.
[box type=”shadow”]No właśnie obróbka. Jak często słyszy się od „znawców”, że tego typu zdjęcia są sztuczne, beznadziejne i są wynikiem jedynie godzin dłubania w Photoshopie. Z wieloma osobami, które pisały do mnie i rozmawialiśmy o obróbce zawsze podkreślałem, że nad swoimi zdjęciami siedzę krótko, może 10 minut, może 20 … zależy.
Przedstawiam obok porównanie pliku przed i po fotoszopowaniu (zdjęcie nr 3). Oczywiście, że różnica jest, bo przecież taki jest cel. Są to jednak głównie zabawy z kadrowaniem, kontrastem, kolorem, detalami – nie blurowanie skóry i malowanie białek oczu na #FFFFFF. Każda osoba, która ma już jakieś doświadczenie w tego typu zdjęciach wie, że to właśnie dobry makijaż oraz odpowiednie oświetlenie daje ten efekt glamour.[/box]
Wrócę teraz do techniki i technologii. Jak wiadomo zbyt duża moc lampy w studio to wcale nic dobrego. Problemy ze stosowaniem przysłon z niskimi numerkami itp. Czasem jednak, choćby w plenerze, mocy potrzeba więcej. Lampa, której użyłem w tej sesji stanowi moim zdaniem rozwiązanie tego problemu. DM2 w mojej wersji o mocy 400Ws ma jedną najważniejszą dla mnie zaletę – regulację błysku do 1/64. Przy tej mocy zapewnia to ogromną elastyczność pracy. Lampa ma tez inne plusy: małe wymiary i mały halogen modelujący, precyzyjne sterowanie siłą błysku przyciskami (nie pokrętłem), solidne mocowania, szybkie ładowanie … najważniejsze dla mnie jednak pozostaje 1/64 i nic złego o niej nie napiszę.
Podziękowania za pomoc w sesji dla Agi (makijaż), Anety (stylizacja) i Marcina (film + cała reszta).
Na koniec backstagowy film.
Super wpis dobre Foty
Czy lampki DM2 posiadają chłodzenie wentylatorowe?
Chyba nie, bo jest cichutka po włączeniu.
Świetne! bardzo!
kawał dobrej roboty
Długo się zastanawiałem co napisać i jakoś nic odkrywczego nie wymyśliłem. Trzymasz swój bardzo wysoki poziom. Świetne zdjęcia, fajnie kadrowane. Bardzo podoba mi się obróbka. Generalnie nie ma czego się przyczepić
Bardzo lubię Twoje filmy bakstejdżowe.
Świetne, dopracowane portrety. Lampa też wygląda ciekawie.
A czy możnaen wiedziec czym focisz? Mam na myśli ten duzy obiektyw 😀 i aparat oczywiście
Używam canonów 550D oraz 5D MK. II. Obiektyw, o który pytasz to Canon 70-200 2.8 L. W tej sesji z w zestawie z 5D.
Dla porównania podobne zdjęcia http://patrykchoinski.pl/?p=50 przy użyciu tańszego 550D z obiektywem Canon 50mm 1.8 (za około 400zł)
Oooo… widzę, że do kolekcji doszła Ci dość ciekawa lampa
Zakres do 1/64 kusi, więc chyba mam faworyta na powakacyjne zakupy.
Na temat zdjęć raczej nie powiem nic odkrywczego, bo oczywiście trzymasz wysoki poziom.
1/64 zapewnia naprawdę super elastyczność pracy, a i cena lampy jest bardzo dobra.
Patryk dziękuje za odpowiedź i dziekuje że pokazałeś, ze tanszym aparatem tez mozna robic swietne zdjecia. Ja dopiero zaczynam i mam Nikona D90. Czy lampy firmy Elinchrom beda dobre na poczatek?
Zawsze do usług
Lampy Elinchrom to świetne lampy – będę zazdrościł 
Fajna sesja, ładne kolorki i mocne światło – podoba się. Chodź pewnie niewielki to ciekawi mnie post-processing szkoda, że nie ma tutka